جوابیه  مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان مهریز در رابطه با انتشار خبرخطبه های نماز جمعه مهریز در یزدفرد ا

یزدفردا "در پی انتشار خبر : حجت اسلام برهان امام جمعه مهریز :حتي بر مراجع تقليد نيز واجب شرعي است که از حکم ولي امر مسلمين اطاعت کنند-ما ريخت معلمان(بعضی هاشون را با این وضع) را قبول نداريم---ما اظهار نظراتشان را سر کلاسها قبول نداريم

در یزدفردا ستاد نماز جمعه شهرستان مهریز جوابیه ای را به یزدفردا ارسال نموده اند که ضمن تشکر وقدر دانی از توجه ویژه آن ستاد به افکار عمومی بدون هیچ دخل تصرفی  عینا منتشر می گردد :

مدیریت محترم سایت خبری تحلیلی یزد فردا

سلام علیکم

احتراماً، در پی درج خبر خطبه های نماز جمعه مهریز در مورخ 24/2/90 (کد خبر :24) و پرداختن به یک پاراگراف از بیانات حجت الاسلام والمسلمین برهان و تیتر نمودن آن و نیز تحریف نمودن مطلب اولیه با نیاوردن کامل آن و نیز جابجا نمودن برخی کلمات که به نوعی نشر اکاذیب و موجب تشویش اذهان عمومی می باشد، عین متن پیاده شده از نوار صحبت های ایشان جهت اطلاع عموم به شرح ذیل اعلام می شود:

« و مطلب سوم هم که مربوط به آموزش و پرورش است که من بارها و بارها گفته ام؛ بسیار خرسندم که مقام معظم رهبری حرف هائی را اخیراً به زبان آورده اند که مواضع محکم من ، بهر حال با آن هماهنگ است و حاصلش را بگویم که زیاد دلبند نباشید؛ این است آموزش و پرورش ما؛ نظام آموزش و پرورش ما . دبیران معزز! معلمان محترم! آقای حاجی بابائی وزیر آموزش و پرورش ! رؤسای آموزش و پرورش در سراسر ایران! گوشتان را باز کنید ؛ نظام آموزش و پرورش ما وارداتی است. تا آخرش را بخوان دیگه ؛ از ما نیست. ما قبول نداریم این نظام آموزش و پرورش را ، ما این کتاب های درسی را قبول نداریم، ما این ریخت معلمان را بعضی هاشون را با این وضع قبول نداریم ما اظهار نظراتشان را سر کلاس قبول نداریم اصلاً از بیخ و بن باید عوض بشود. آقا می فرماید باید تحول یعنی زیر و رو بشود آموزش و پرورش مملکت ، این نظر بنده بوده و هست و خواهد بود توجه کردید پس بدشان نیاید که نظام آموزش و پرورش ما وارداتی است. کالاهای غرب است یا شرق است؛ مال خودمان که نیست؛ مال اسلام که نیست؛ اگر از قرآن برخواسته بود که وارداتی نبود؛ اگر از نهج البلاغه برخواسته بود که وارداتی نبود؛ اگر تعلیم و تربیت ما تعلیم و تربیت شهید مطهری بود که وارداتی نبود ...»

لازم به ذکر است این نکات امام جمعه محترم با توجه به بیانات صریح مقام معظم رهبری در روز چهار شنبه مورخ 14/2/1390 در ديدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور مطرح شده که با اشاره به موضوع تحول در آموزش و پرورش، در بيان علت نيازمندي به اين تحول فرمودند: « از آنجايي که نظام کنوني آموزش و پرورش وارداتي است و در آن، نيازها، اقتضائات و فرهنگ ملت ايران در نظر گرفته نشده است، بنابراين آموزش و پرورش نيازمند تحول است»

در خصوص آن جمله ای هم که در رابطه با قشر شریف معلمان بیان شده است لفظ « بعضی هاشان» به صراحت آمده است و این نکته ای راست و درست است. همچنانکه می تواند این نکته به تمامی اقشار تعمیم داده شود که در هر قشری، هستند کسانی که نفوذ نموده و بر خلاف مرام و مسلک آن شغل، به این نظام و مملکت خیانت می کنند.

با ارج نهادن به قداست خبرنگاری و امر خطیر اطلاع رسانی در روزهائی که به عنوان روز ارتباطات و اطلاع رسانی و روابط عمومی نام نهاده شده و ضمن تجلیل از زحمات تمامی خبرنگاران دلسوز و تلاشگر، لطفاً به ما و کاربران خود پاسخ دهید بعنوان یکی از سایت های فعال و پربازدید کننده استان یزد، خبرنگار شما در شهرستان مهریز کیست؟ اینکه هر چند مدت یک بار با اهدافی خاص و مغرضانه و با منظور تخریب چهره عالم و فاضلی نظیر امام جمعه مهریز که سالیان زیادی از عمر شریف خود را در راه عظمت و تعالی این نظام مقدس صرف نموده و از همه خوشی های این دنیای فانی دل بریده و خود را وقف مردم و خدمت به ایران اسلامی کرده است، کسی بعنوان خبرنگار و آن هم بعنوان ناشناس در نماز جمعه حاضر شده و خطبه ها را ضبط نموده و از یک ساعت مطلب، پاراگرافی را برداشته و با مقلوب نمودن کلمات، مفهومی خاص را تداعی نماید که باعث تشویش اذهان عمومی گردد، آیا با قداست امر خبرنگاری منافات ندارد؟ از کاهی کوه ساختن و مفهوی مثبت که بعنوان یک آسیب مسلم است را منفی جلوه دادن، کاری غیر اخلاقی است که بارها از سوی یکی دو نفر ( که با شما ارتباط دارند و برای مردم هم شناخته شده هستند) و در این مورد اخیر نیز ( با توجه به اتفاقات یک هفته منتهی به آن زمان و با هدفی کاملاً مشخص )، رخ داده است، به قول امام جمعه محترم در خطبه های نماز عید سعید فطر در سال گذشته این کاری ناشایست و خصلت مگس است که در عین حال وجود پاکی های فراوان و بسیار می رود و بر روی ذره ای ناپاکی می نشیند.

در تیتر خبر شما همچنین به نقل از ایشان آمده است : « حتي بر مراجع تقليد نيز واجب شرعي است که از حکم ولي امر مسلمين اطاعت کنند» در این خصوص نیز لفظ« مراجع » نبوده بلکه « مجتهدین » بوده است و این عین جمله ای است که از زبان حضرت آیت ا... جوادی آملی بیان شده است.

ساعاتی نه چندان زیاد پس از درج خبر اصلی، با امعان نظر از نظرات کاربرانی که در ذیل آن خبر آورده اید، اصلاحیه ای بر روی خروجی آن سایت قرار می گیرد، مبنی بر اینکه این اصلاحیه را ستاد نماز جمعه مهریز برای شما ارسال نموده است. به راستی مدرک و مستند شما در این رابطه چیست؟ آیا با استناد به نظر کاربرانی که با هر عنوانی می توانسته اند نظر خود را برای شما ارسال نمایند، می شود عنوان کرد که آنرا یک مرجع حقوقی مثل ستاد نماز جمعه اعلام نموده است؟ در حالی که این ستاد قبل از این متن، هیچ اصلاحیه و متنی را در این رابطه به هیچ مرجعی ارسال نکرده است.

در رابطه با نشر اکاذیب و مقلوب نمودن و جابجا کردن برخی از کلمات در متن صحبت های امام جمعه محترم که به زعم خودشان زیرکانه صورت گرفته و به نوعی باعث تغییر در محتوا و فحوای کلام امام جمعه محترم گردیده و با تیتر نمودن آن توسط آن سایت بالتبع موجبات ایجاد شبهه و ذهنیت منفی در اذهان کاربران شما، علی الخصوص قشر شریف و معزز معلمین و زحمت کشان آموزش و پرورش را فراهم آورده است، ضمن تقبیح این عمل و گلایه شدید از آن سایت، اعلام می دارد در عین حال اینکه ستاد نماز جمعه مهریز حق خود و امام جمعه محترم می دانست تا در خصوص نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی از سوی آن سایت و تنظیم کننده خبر مذکور، موضوع را از طریق مراجع ذی صلاح دنبال نماید، علیهذا با سعه صدر و چشم پوشی عالمانه و پدرانه حجه الاسلام برهان امام جمعه محترم شهرستان مهریز در این رابطه، از این امر خود داری می شود. ولی انتظار می رود تا آن سایت با قطع رابطه با کسانی که در لباس خبرنگاری، مقاصدی شوم را مد نظر دارند، با اعلام رسمی خبرنگار خود نه تنها در مهریز بلکه در سطح تمامی شهرستان های استان، دلسوزانه در راستای اطلاع رسانی خبرهای مختلف به آحاد مردم شریف دارالعباده یزد اقدام نماید.



موفق و مؤید باشید

مسئول ستاد نماز جمعه شهرستان مهریز

سید محمود حسینی


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا